12 februari 2024 | 3 minuten leestijd
Een paar weken geleden waren wij aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht. Bij i-spark richten we ons primair op bedrijven in de e-commercesector, dus het is belangrijk voor ons om op de hoogte te blijven van de trends en problemen in deze sector, vooral vanuit dataperspectief. We hebben een aantal data gerelateerde problemen gesignaleerd waarvoor i-spark een oplossing heeft. E-commerce ondernemers en marketeers opgelet!
Tijdens de verschillende presentaties die wij bijwoonden was de inzet van AI en machine learning een prominent onderwerp. Deze technologieën worden steeds toegankelijker en bieden een effectieve manier om content te creëren en commerciële kansen te voorspellen. Hoewel er nog steeds veel functies ontbreken in de huidige mogelijkheden, weten we allemaal dat de oplossingen waarnaar jij op zoek bent, in aantocht zijn. Als je wilt blijven groeien, is het daarom van cruciaal belang om te begrijpen hoe AI en Machine Learning werken en jouw bedrijf voor te bereiden op hun belangrijke rol in uw strategie. Ben jij al begonnen met experimenteren met AI-tools? Zo niet, dan is het tijd om je niet langer te verstoppen en aan het werk te gaan. Deze onstuitbare ontwikkeling biedt een schat aan fantastische kansen. En hoe zit het met machinaal leren? Baseer je al bepaalde beslissingen op deze steeds betrouwbaarder wordende technologie? Wij adviseren je om te kijken naar tools die jou op dit gebied kunnen helpen. We weten dat de overstap naar een bijgewerkt dataplatform met Machine Learning-mogelijkheden uiterst waardevol kan zijn.
Deze quote, uit een presentatie van Bart Meerdink van Beeckestijn Business School, benadrukt de digitale en datavaardigheden die iedere marketeer in 2024 zou moeten bezitten. Ook AI en Machine Learning werden hier veelvuldig genoemd, evenals manieren om data te visualiseren: dashboarding! Het is een hele opgave om van marketeers te verwachten dat ze al deze ontwikkelingen bijhouden, om nog maar te zwijgen van de nieuwste technieken. Bij i-spark zijn we van mening dat er misschien wel te veel van marketeers wordt gevraagd. Een marketeer is (meestal) geen dataspecialist en alleen al het bijhouden van de ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing vergt meer dan een volledige werkweek.
Wanneer we deze kloof onderkennen, wordt het duidelijk dat de expertise van dataspecialisten niet alleen een luxe is, maar ook een noodzaak voor marketeers. Zij zijn degenen die overweldigende data kunnen omzetten in duidelijke, bruikbare inzichten, waardoor marketeers weloverwogen beslissingen kunnen nemen zonder zelf datawetenschappers te hoeven worden.”
Zou het niet beter zijn om een data-expert in de arm te nemen? Zoals i-spark! Of het nu gaat om het gereed maken van de data van jou of jouw klant via dashboards, of het bieden van een compleet pakket aan dataoplossingen, i-spark is de perfecte aanvulling op jouw datateam. Wij zijn er om te voorkomen dat jouw marketeers opbranden, door die langdurig afwezige dataspecialist op te vangen, door snel die datavacature in te vullen of zelfs om direct een compleet datateam te leveren als jouw snelle groei daarom vraagt.
Al deze belangrijke inzichten die we tijdens verschillende lezingen opdeden, kwamen steeds terug. Een duidelijke lijn… of noem het een trend. Een praktijkvoorbeeld kwam diezelfde dag naar voren tijdens een netwerkgesprek. Een middelgroot e-commercebedrijf (waarvan we de naam niet noemen) gaf aan net te zijn overgestapt naar een databureau vergelijkbaar met i-spark. Dit kwam vooral doordat het marketingbureau waarmee ze eerder samenwerkten niet over de echte expertise beschikte om de kwaliteit te leveren die ze nodig hadden. We zien dat e-commerce data-experts nodig heeft. Vroeg of laat zal een groeiend e-commercebedrijf behoefte hebben aan kwaliteit op het gebied van data
Data is een specialiteit, en onze specialiteit is data! Ben jij een e-commercebedrijf dat zijn datapotentieel echt wil maximaliseren? Of ben jij een marketeer met e-commerce klanten die de lat terecht hoog leggen? i-spark kan jou ondersteunen bij het ontwikkelen en uitvoeren van jouw datastrategie, of bij het uitbreiden van de capaciteit van jouw eigen data- of marketing intelligence-team. Laten we de mogelijkheden bespreken. Wij staan achter je!