“Waarom zou ik voor i-spark kiezen?”

23 september 2020 | 2 minuten leestijd

We krijgen af en toe de vraag: “Waarom zou ik voor i-spark kiezen?”

Een legitieme vraag, want:

We hebben geen one size fits all oplossing ontwikkeld.
We zijn niet gespecialiseerd in 1 specifieke tool.
We zijn ook niet zo groot dat we experts hebben in alles.
Wij zijn niet de enige die jullie data probleem kunnen oplossen.

En wij zijn niet de grootste of de hipste, we hebben niet 50 klanten uit de AEX op onze klantenlijst staan en we presenteren onszelf ook niets maandelijks op een groot netwerkevent.

Wat wij wel zijn: Zeer ervaren en pragmatisch. Flexibel en transparant. Lol hebben in wat we doen en zeker niet saai. En belangrijk: onze sterkte zit in diepgaande kennis van data in de breedte. Die breedte heeft betrekking op zowel de data domeinen als op de disciplines. Dus niet alleen marketing- of finance data. Of alleen klantdata. Maar all data. En niet alleen data analyse. Maar ook data engineering, data science, data strategie en (technische) web analyse. Full Service Data noemen we dat. Met onze domeinkennis in combinatie met ons unieke team en nuchtere cultuur leveren wij reëel geprijsde data-oplossingen waar onze klanten blij van worden. Op onze site vind je diverse cases, bekijk ze hier.

Maar er zijn talloze voorbeelden te vermelden die meer representatief zijn voor wie we zijn, maar te klein zijn om er een gelikt verhaal van te maken. Zoals bijvoorbeeld:

  • Wanneer de inhoud van een rapport niet klopt, door welke reden dan ook, en het tijd is voor debuggen. Dan hebben we heel snel een beeld bij het probleem. Ligt het aan de invoer? Bij de data aanlevering? De formules in het rapport? Jarenlange ervaring geeft een soort van zesde zintuig waardoor we snel goed zitten.
  • We zijn pragmatisch. Het overkomt ons meer dan eens dat we iets in een dag voor elkaar krijgen waar concurrerende partijen 2 weken voor rekenden. Omdat we toevallig een trucje kennen. Die vertellen we je ook, zonder daar 2 weken voor te rekenen.
  • We zijn praktisch. Veel van onze klanten hebben veel data, maar zijn überhaupt nog niet begonnen met het ontsluiten en combineren van deze data. Waar te beginnen? Nou, dat doen wij. Niet met 10 workshops en 3 proof of concepts. Maar gewoon, klein beginnen, voeten in de klei. Want dat doen we vaker.
  • Soms krijgen we een vraag waarvan ook wij de oplossing echt niet zien. Dan zeggen we dat. Niet met een duur verhaal, maar gewoon ‘sorry, dat is helaas niet onze expertise. We kennen wel iemand anders, wil je hun telefoonnummer?’ En daar zitten wij dan niet meer tussen.
  • Meer dan eens worden we door bestaande klanten ingevlogen als ‘bullshit filter’ in ons domein in gesprekken met leveranciers. Niet om eigen voordeel te halen uit deze gesprekken, maar om met onze expertise inhoudelijk te toetsen op kennis en haalbaarheid van voorstellen.
  • Maar vooral: als puntje bij paaltje komt, dan lossen we het op.

Heb je een data vraag en zou je wel eens kennis willen maken? Dat vinden we erg leuk! Bel of mail gerust!

neem contact op