- Yalmar van Pelt, Operationeel Manager
Case bekijkenSecondlife Inkjets liep tegen de uitdaging aan geen goed overzicht te krijgen in een aantal veelgevraagde inzichten. De wens was een duidelijk overzicht van hun omzet per klant, de omzet per productcategorie en de omzet per relatiebeheerder. En ook een duidelijk overzicht van het aantal gefactureerde bestellingen per dag. Al deze gegevens zaten wel in het boekhoudpakket Exact Online, maar het vinden en bij elkaar brengen van deze gegevens bleek echter helemaal niet makkelijk!
Heldere inzichten
Wij hebben met veel enthousiasme een concept verzonnen en dit neergelegd bij i-spark, welke het vervolgens met datzelfde enthousiasme in een vat hebben gegoten. Het resultaat is een heldere, prettige samenwerking en een eindproduct waar we nu dagelijks mee kunnen werken. Zo weten we waar we vandaan komen, waar we staan en waar we naartoe willen.
lees meer over onsHet doel was om de data van Exact Online te kunnen ontsluiten in een overzichtelijk, bruikbaar dashboard. Samen met Yalmar hebben we de informatiebehoefte bepaald, op basis daarvan het dataontwerp gemaakt en de juiste data erbij gezocht. Met Dataddo halen we de data op uit Exact Online. Deze data slaan we vervolgens op in Google Big Query (een datawarehouse in de cloud). Vanuit Google Big Query ontsluiten we de data in Klipfolio, zodat Secondlife Inkjets nu in een oogopslag alle belangrijke gegevens kan overzien.
Voor het ontwikkelen van de dashboards van Secondlife Inkjets hebben wij Data Analyse, Data Engineering en Data Visualisatie ingezet.
Heb je een data vraag en zou je wel eens kennis willen maken? Dat vinden we erg leuk! Bel of mail gerust!