data science & analyse

Maak gebruik van meer dan 15 jaar ervaring in de commerciële toepassing van Data Science. Onze meerwaarde ligt in het helpen van klanten bij het bepalen van welke data zij nodig hebben om op het juiste moment, door de juiste persoon de juiste keuze te maken.

Om dit te kunnen bereiken is ‘schone’, nauwkeurige, maar vooral ook voldoende data nodig. Een audit op deze data-huishouding is het startpunt van al onze (interim) Data Science projecten. We ondersteunen je bij het juist inrichten van je data om zo tot deze schone data te komen. En daarna gaan we aan de slag!

Via onder andere klantsegmentatie, attributiemodellen, Customer Liftime Value berekeningen, kanaalattributie en Predictive Models maken we optimalisatie van je marketing en organisatie mogelijk.

Data Science

Met data kun je betere en rijkere profielen van gebruikers en/of klanten opbouwen. Deze data kun je vervolgens gebruiken in machine learning en analyses (hoe meer variabelen, hoe beter!) zoals:

  • Geographic clustering op basis van interesses zodat je dit weer voor je marketing als input kan gebruiken
  • Risk analysis voor churn om kwetsbare doelgroepen te onderkennen en conversie te optimaliseren door retargeting
  • Forecasts - sales, omzet, gebruik, etc.
  • Recommendation engines bouwen op basis van gedragsprofielen
  • Personalisatie toepassen binnen producten en e-mails op basis van profielen
  • Enzovoorts
Nog krachtiger wordt het wanneer profielen gekoppeld kunnen worden aan bestaande DB data ter verrijking van de profielen.

SQL

R Project

Python

Data Analyse

Met data kun je dus betere en rijkere profielen van gebruikers en/of klanten opbouwen. Deze data kun je vervolgens gebruiken om bijvoorbeeld effectieve marketing op basis van de profielen toe te passen om zo de conversie een uplift te geven en de ROI/ROAS te optimaliseren. Hiervoor kun je (ad-hoc) analyses uitvoeren die wellicht leiden tot een inzicht op een dashboard. Denk hierbij aan:

  • Klantsegmentatie op basis van gedrag in plaats van eigenschappen
  • Churn rate analyse om kwetsbare doelgroepen te onderkennen en conversie te optimaliseren door retargeting
  • Customer Lifetime Value zodat je de waarde van een conversie beter kan bepalen en gebruiken
  • Koopgedrag van klanten in cohorten en over de tijd
  • Aansluitingsanalyses tussen verschillende systemen
  • Berekeningen van ROAS/ROI over verschillende kanalen

i-spark
E: hallo@i-spark.nl
T: +31(0)594 855888

A: Oostindischewijk 1b, 9354 TS Zevenhuizen

i-spark B.V. is ingeschreven bij de KvK Noord-Nederland te Groningen onder nummer 73401587

i-spark B.V. is registered at the Chamber of Commerce in Groningen with number 73401587