i-spark ondersteunt ID&T met een uniform dataplatform dat publieksgedrag over verschillende merken heen met elkaar verbindt en fangerichte beslissingen mogelijk maakt.
ID&T is een van 's werelds toonaangevende organisatoren van evenementen in de Electronic Dance Music-scene, bekend van festivals als Defqon.1, Mysteryland, Awakenings, Sensation en Tomorrowland. Hun missie is om fans te boeien met meeslepende ervaringen en onvergetelijke evenementen te leveren over de hele wereld.
ID&T wilde beter begrijpen wat hun fans beweegt, niet alleen per evenement, maar over al hun merken heen. Hun visie: een uniform platform om fangegevens te verzamelen en te analyseren, personalisatie te verbeteren en de fanervaring te versterken.
Met zoveel festivals en digitale contactpunten verzamelde ID&T een schat aan fan-gerelateerde gegevens, maar deze waren versnipperd. Dit maakte het moeilijk om:
Inzichten van verschillende merken combineren
Het gedrag van fans in de loop van de tijd begrijpen
Relevante gegevens delen met marketing, verkoop en operations
Communicatie en inhoud op schaal personaliseren
ID&T had één goed gestructureerd dataplatform nodig dat zowel aan de strategische als aan de dagelijkse behoeften van de hele organisatie zou voldoen.
ID&T werkt nu met een uniform dataplatform dat het gedrag van het publiek over de merken heen met elkaar verbindt en zowel de strategie als de activiteiten ondersteunt.
"De expertise van het team van i-spark is een werkende en welkome aanvulling op die van onze teams binnen ID&T."
Michael Guntenaar Chief Digital Officer bij ID&TWij helpen organisaties als ID&T om systemen te bouwen die de puntjes op de i zetten, zodat gegevens iets worden wat elk team kan gebruiken.