Hoe i-spark Minno hielp om dashboards te migreren en verschillende gegevensbronnen te verenigen voor betere strategische besluitvorming.
Minno is een in de VS gevestigd streamingplatform dat op abonnementsbasis toegang biedt tot gecureerde videocontent. Hun service omvat mobiele apps, smart TV-apps en een eigen online platform, waarmee ze kijkers bereiken via meerdere kanalen.
Minno wilde meer grip op de prestaties van haar bedrijf, met name rond abonnementen, contentgebruik en marketinginspanningen. Hun bestaande rapportagestructuur bood niet de flexibiliteit en prestaties die ze nodig hadden. i-spark werd ingeschakeld om hands-on ondersteuning te bieden op het gebied van: Data Architecture, Data Engineering, Machine Learning, Dashboarding en Data Analysis.
Minno had toegang tot grote hoeveelheden bedrijfseigen gegevens, waaronder:
Clickstream-activiteit (zoekopdrachten, afspeeltijd, kijktijd)
Transactiegegevens van abonnees
Marketinggegevens over kanalen heen
Maar de gegevens waren verspreid over verschillende systemen en providers. Hun bestaande opstelling in Tableau maakte het moeilijk:
Deze verschillende bronnen efficiënt combineren en opvragen
Ontsluit diepe patronen in het gedrag van abonnees
Ondersteuning van geavanceerde zakelijke use cases zoals churn voorspelling of cross-channel attributie
Minno had een gecentraliseerde oplossing nodig om hun gegevens te organiseren en bruikbaar te maken voor alle teams.
Minno heeft nu alle gegevens centraal georganiseerd en toegankelijk, waardoor het team beter inzicht heeft in de bedrijfsprestaties op het gebied van abonnementen, contentgebruik en marketing. Het nieuwe platform ondersteunt snellere rapportages, diepere analyses en een zelfverzekerder besluitvorming.
-
Het team MinnoWe brengen gegevens samen op verschillende platforms en stroomlijnen zo alles, van dashboards tot besluitvorming.