Uitzonderlijke analyses
die je versteld doen staan

Maak gebruik van onze meer dan 15 jaar ervaring in de commerciële toepassing van Data Science. Onze meerwaarde ligt in het helpen van klanten bij het bepalen van welke data zij nodig hebben om op het juiste moment door de juiste persoon de juiste keuze te maken.

Om dit te kunnen bereiken is ‘schone’, nauwkeurige, maar vooral ook voldoende data nodig. Een audit op deze data-huishouding is het startpunt van al onze (interim) Data Science projecten. We ondersteunen je bij het juist inrichten van je data om zo tot deze schone data te komen. En daarna gaan we aan de slag!

Via onder andere klantsegmentatie, attributiemodellen, Customer Liftime Value berekeningen, kanaalattributie en Predictive Models maken we optimalisatie van je marketing en organisatie mogelijk.

Maak data-informed strategische keuzes, op basis van betrouwbare data

Advanced & Ad-hoc Analyses

Wij leveren ad-hoc analyses als een van onze diensten op het gebied van Data Science. Dit doen we op verzoek en in samenwerking met vele disciplines uit de e-commerce. Zo werken we met (online) marketeers samen aan het vinden van de juiste boodschap in content marketing of het vinden van de optimale ROAS in SEA. En schakelen we met inkopers om op basis van verkopen uit het verleden het inkoopproces voor nu te optimaliseren.

Predictive Modelling

De wetenschap van Predictive Modelling is hot! Bepaal op basis van het gedrag van je klanten uit het verleden wat je klanten van nu en in de toekomst gaan doen. Kortom: Zet deze waardevolle data om in toekomstige Euro’s! Met onze geavanceerde voorspelmodellen maak je actionable besluiten waardoor je verkopen beter gaan renderen. Op basis van een voorspelmodel test je “wat-als” scenario’s, vind je historische gebeurtenissen die succes of verlies in de toekomst kunnen betekenen en kun je de output gebruiken als benchmark.

Customer Lifetime Value (CLTV) berekeningen

Ontdek wie je meest waardevolle klanten zijn en hoe je hun koopgedrag kunt beïnvloeden. Met het berekenen van de CLTV krijg je inzicht in de huidige en toekomstige omzet over de periode waarin men klant van jou is. Met de uitkomst van deze analyse krijg je de mogelijkheid om nieuwe, vergelijkbaar type klanten te targeten in je marketing, de koperservaring van deze klanten te verbeteren en ze te voorzien van gepersonaliseerde content of aanbiedingen. Daarnaast gebruik je de CLTV om je Customer Acquistion Costs te optimaliseren.

Krijg op maat gemaakte inzichten door onze combinatie van data science, machine learning en voorspelmodellen

Kanaalattributie (Channel Attribution) analyse

Wij helpen je bij het bepalen van welk kanaal de meest waardevolle klanten levert en de toewijzing van de conversie aan een kanaal. Deze analyse levert een overzicht van aanbevelingen voor het managen van deze kanalen.

Met deze insights ben je in staat om je ad spend af te stemmen op het resultaat van het kanaal. Je kunt hiermee voor elke geïnvesteerde Euro zien hoe deze gerendeerd heeft in de conversie van bezoeker naar klant.

Customer Analyse en Segmentatie

Daarnaast leveren we inzichten vele soorten klanten-/bezoekersegementatie door middel van audience en gedragsanalyses. We kunnen offline en online conversies met elkaar verbinden door middel van koppelingen tussen systemen en geavanceerde Machine Learning/Data Science technieken. Denk hierbij aan het samenbrengen van klant(gedrag)data uit CRM-pakketten, web analytics (Google Analytics of Snowplow Insights) en 3rd party data.

Mail ons!

Wilt u weten wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen? Bent u benieuwd hoeveel korting u krijgt? Heeft u een andere vraag of opmerking? Mail ons gerust op hallo@i-spark.nl of via dit formulier. Of bel Arjanne op 06 20 38 39 17.