I-spark ondersteunt het datateam van Sdu, en brengt als externe partij de expertise mee op het gebied van online data

- i-spark Data Service Team

Case bekijken

Inzicht om gebruiksgemak te verhogen

De belangrijkste bron van inkomsten voor Sdu is de verkoop van abonnementen voor  haar online producten, zoals ndfr.nl en opmaat.sdu.nl. Deze producten helpen onder andere juristen om hun werk efficiënter uit te voeren. Gebruiksgemak is daarbij essentieel. Het verzamelen en analyseren van de gebruiksgegevens biedt inzicht waar verbetering mogelijk en wenselijk is. En tevreden gebruikers geven het door: het aantal abonnementen groeit.

Verhogen

Inzicht om gebruiksgemak

i-spark als extern Data Team

Met vernieuwende software, online producten, training en content ondersteunt Sdu professionals die in hun dagelijkse werk actief wet- en regelgeving toepassen. Om die ondersteuning steeds effectiever te maken, wil Sdu inzicht hebben in hoe deze producten en diensten worden gebruikt. i-spark helpt Sdu hierbij, door samen op te trekken met het Marketing Intelligence Team van Sdu.

Over ons

Inzet van verschillende disciplines

I-spark ondersteunt het datateam van Sdu, en brengt als externe partij de expertise mee op het gebied van online data. Wij leggen de webstatistieken vast en zorgen voor het geautomatiseerd aanleveren van de gegevens waar Sdu op wil rapporteren en analyseren die gegevens ook. Dit behelst diverse disciplines: data engineering, data analyse en (technische) webanalyse. We zijn voor Sdu een extern Data Team en daarom spreken we ook wel van ‘Data Team as a Service’.

 

Partnership en co-creatie

Zowel met klanten als met leveranciers gaat Sdu voor co-creatie en partnership. Net als i-spark. Misschien is die klik wel het geheim achter de inmiddels jarenlange samenwerking tussen i-spark en Sdu. Al sinds de start van i-spark is i-spark data-partner van Sdu.

 

Dit heeft i-spark inmiddels voor Sdu gedaan

We hebben samen met het datateam van Sdu de data-oplossingen flink geprofessionaliseerd. Denk aan:

 

  • de co-implementatie van een geavanceerd Consent Management Platform (Liveramp) en de toepassing van de consents op de data verzameling 
  • de integratie van de webstatistieken met de transactiedata in het datawarehouse, uiteraard volledig compliant
  • het standaardiseren van de gegevensverzameling over de diverse producten van Sdu met behulp van Google Tag Manager
  • de implementatie van Snowplow als webanalytics tool en ontwikkeling van een custom datamodel
  • analyses, die inzicht geven in de bijdrage van marketingactiviteiten aan het resultaat (bijvoorbeeld conversie-attributie-analyse), of juist aangeven welke gebeurtenissen ervoor zorgen dat klanten opzeggen (churnanalyse)

 

Wil je net als Sdu je data inzetten om je gebruikers steeds beter van dienst te zijn? Of heb je ook behoefte aan een outsourced Data Team? Vraag i-spark. Neem vrijblijvend contact op.